smovey i WIBRACJE

smovey i WIBRACJE…

WIBRACJE
Trening na poziomie komórkowym.

Zacznijmy od początku czyli od jednego z najnowszych trendów ostatnich lat – treningu wibracyjnego. Ta nowatorska metoda weszła szczególnie intensywnie do stałego programu fitnessu krajów Zachodniej Europy i Ameryki Północnej nie omijając innych kontynentów.
Już w latach 60–tych, niemiecki uczony  profesor Biermann przeprowadził badania nad wpływem wibracji na organizm ludzki. Doszedł do bardzo ciekawych i nieoczekiwanych wniosków. Również rosyjscy uczeni pod kierownictwem dr Nazarowa kontynuowali badania ukierunkowane na zastosowanie wibracji w przygotowaniach do lotów kosmicznych. Praca kosmonautów z wibracjami miała zapobiegać zanikowi mięśni podczas wypraw i okazała się niezwykle skutecznym narzędziem. To metoda treningowa opierająca się na stymulacji nerwowo-mięśniowej organizmu przez drgania mechaniczne znalazła również zastosowanie w sektorze medycznym zwłaszcza w rehabilitacji.

Na czym polega trening wibracyjny ze smovey?

Wiemy iż woda stanowi ok. 80% masy większości komórek ludzkiego organizmu,
Wyobraźmy sobie szklankę z wodą. Wrzucając do niej kamień wywołujemy fale rozchodzące się we wszystkich kierunkach się aż do brzegów naczynia. Podobnie wibracje generowane podczas wymachów smovey i ruchu kuli wewnątrz pierścieni wprowadzone poprzez dłonie do naszego organizmu rozchodzą się stymulując wszystkie układy naszego ciała.
Wywierają pozytywny wpływ na szereg tkanek i struktur organizmu człowieka np. kości, stawy mięśnie czy skórę. Dzieje się tak dzięki aktywacji poprzez bodziec jakim jest wibracja. Szereg autonomicznych niezależnych od woli człowieka odruchów m.in. pobudzenie włókien mięśniowych do skurczu, usprawnienie krążenia krwi i limfy oraz aktywniejsze wydzielanie odpowiednich hormonów reaguja na te impulsy.
Ćwiczenia zarówno dynamiczne jak i statyczne pozwalają na optymalne oddziaływanie wibracji na organizm. Odpowiedni dobór ćwiczeń i ich intensywności podnosi efekty treningu i pozwala na ciągły wzrost kondycji.
A dokładniej czyli o wpływie na mięśnie, układ kostny, limfatyczny i krwionośny w kolejnym artykule.